Jumaat, 15 November 2013

Mencari ketenangan di dalam keributan

malam ni... ape yg aku jangkakn berlaku.. benar2 berlaku...

semenjak pertengkaran 8 nov lalu, hbgn kami agak tengang... namun kini... alhamdulillah... segalanya semakin baik...

cuma... selama ini aku mmg xberapa di sukai oleh keluarganya.. tiada ciri2 seperti yg mereka mahu dan selama ini si dia yg mempertahankn ku...

tetapi kini pandangan mereka ttg aku semakin teruk.... di sebabkn susulan pertengkaran 8 nov itu....

8 nov... hari yg panjang untuk ku... xperlu aku jelaskn.. cukup sekadar mengatakn hari yg amat malang bagiku...

bermula di situlh kami sering bertengkar... mencari kesamaan dalam perbezaan... mencari jalan keluar bg pergaduhan....

namun.... ku akui mmg silap aku... mementingkn diri... terlupa akan niatku... ketidak puasan hati menghantui... kerisauan akn kehilangan dia juga ada... malah kebimbangan utk dia kembali kpd khidupan sblm wujudnya aku dlm hidupnya jg kian menggila...

lebih2 lg apabila ucapan bahawa selama 3 bln perkenalan blm meletakkn aku di hatinya... rupa2 ape yg selama ini di luah hanya untuk mnjaga hatiku... bimbang akn kehilangan ku... tp hakikatnya, dihatinya bertakhta org lain...

semasa pertengkaran itu.. barulah ku tahu semuanya... Ya Allah... berilah kekuatan kpd ku....

aku menyayanginya spnh hatiku... tp.... hurm...

tetapi aku bersyukur... spt pepatah mengatakan... selepas hujan akan timbul pelangi... stiap yg berlaku ada hikmahnya......

dia meluahkn semuanya... menyesali akan tindakannya dan ingin berubah (walau yg keberapa kli ucapan utk berubah).. aku tetap bersyukur dn berharap dia akn berubah...

xdi situ shj... pertengkaran dn baik semula berlarutan sehingga 13 nov.. semua berpunca dari aku.. sbb aku sangsi akn janjinya... mendengar ucapan nya sehingga 13 nov masih xmampu menyakinkn ku... aku tewas...

ku ucapkn perpisahan... sedangkn aku tahu aku xmampu utk hadapinya... aku lakukn suatu yg bodoh.. cuba melawan takdir allah...

namun... sebagai hambanya, xkn mampu melawan takdir yg dah di tetapkn... aku kekal hidup esoknya...

dengan kekusutan yg dia lalui... dia memberitahu ayahnya tentang apa yg aku lakukan pd diriku mlm td... tp bkn apa yg cuba aku buat untuknya... dan dgn maklumat yg ada aku di hakimi... "jika mcm ni je dia dh buat mcm tu, mcmane lak dia nk jg kakak nnt?" kata ayahnya... benar.. mmg tindakan ku salah... mmg ape ku lakukan tidak sepatutnya... tp aku lbh rela jd begitu dari aku terus hidup dn melihat anaknya trus hanyut....

bagaikan org mengantuk di sorongkn bantal... ibuayahnya yg dulu mmg xberapa menyenangi kewujudan ku kini memandang sinis kpd ku .. malu xtertanggung aku rasakn... namun ku tabahkn jua...

bermula ptg 14 nov , setelah puas aku fikirkn... ku putuskn untuk meminta pluang utk disisi dia (NHAM)... dia minta tempoh... aku akur... dan akhirnya aku diterima...

walau ku tahu aku blm dihatinya... tp dia dh lama ada dihatiku... dn bgku... ini satu2 jalan untuk berada di sisinya... satu2nya jalan untuk membimbingnya balik kepangkal jalan... selebihnya.. antara aku dan dia, ku serahkn pada pencipta....

kini kami berhubung melalui wassap... mmg dia nk bertemu dgn aku..  dia dh mula risau ape2 berlaku pd ku..  bgku... bguslh jika dia dh mula menyayangiku... tp... yyunk... bkn abg xmahu jumpa yyunk... tp maaf... sblm ape2 tindakn yyunk... abg nk yyunk minta izin kedua ibubapa dulu.... sbb abg nk yyunk blajar mendahulukan mereka dahulu dn menghormati kptsn mereka...

alhamdulillah..  dia ikut kataku... jwapan dari ibunya tidak membenarkn dan dia akur... aku pula bersyukur.. walau ku sedih xdpt jumpa dia.  tp aku gembira dia dh mula berubh... itu dh memadai bagiku....

yyunk... berjanjilh... biarkn mereka tahu apa yg pernah yyunk bgtahu... tp abg mohon... tolong jgn beritahu mereka apa yg tengah abg n yyunk usahakn... biarlh mereka fikir yg xelok pd abg... tp abg yakin slps yyunk dah berubah mereka akan sedar sendiri....

bertahanlh yyunk... biasakn diri dgn keadaan ini.. abg sentiasa ada di sisi memberi sokongan... sesungguhnya abg amat menyayangi yyunk...

bertahanlh yyunk....